Неділя
06.10.2024
03:32
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 29
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Великораковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ

КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ ЩОДО ПЛАНУВАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

НА 2012-2013 навчальний рік

 

Виховна робота в загальноосвітніх навчальних закладах спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання молоді, нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та освітніх установ, Указів і розпоряджень державних органів з проблем навчання та виховання.

Складаючи план виховної роботи на навчальний рік:

·          проаналізуйте результати виховної роботи за минулий рік;

·          виявіть фактори, які перешкоджали ефективності виховної роботи та колективу в цілому;

·          визначте систему конкретних справ та засоби впливу на учнів.

При складанні плану виховної роботи дотримуйтесь основних вимог, а саме:

-  складіть коротку характеристику класу та визначте основні завдання в новому навчальному році;

-  план має бути пов’язаний із реальним  життям,

-  план має відповідати стану справ у колективі, традиціям, індивідуальним та віковим можливостям учнів;

- види діяльності (пізнавальної, трудової, громадської, ціннісно-орієнтаційної, художньо-естетичної, соціально-комунікативної тощо) мають бути різнопланові;

-  для здійснення виховного процесу необхідне належне матеріально-технічне оснащення;

-  план слід погодити з учнями класу.

 

Пріоритетними напрямками виховної роботи у 2012-2013 навчальному році є:

• формування  рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;

• виховання духовної культури особистості;

• виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;

• оволодіння українською мовою, формування високої мовної культури;

• утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам'яті;

• підпорядкування змісту, форм і методів роботи визнанню особистості дитини як найвищої соціальної цінності;

• ознайомлення з народними традиціями, звичаями;

• виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці;

• формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;

• забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;

• формування екологічної культури учнів;

• створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, допомога знайти кожному справу до душі;

• посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у

поведінці учнів;

• створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей-сиріт та дітей, що залишились без батьківського піклування;

• зміцнення служби соціального та психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім'ям;

• організація педагогічно-доцільної системи учнівського самоврядування, колективне планування спільної діяльності вчителів та учнів через шкільну раду, учнівський комітет;

• доцільне використання можливостей позашкільних навчально-виховних закладів для організації позакласної та позашкільної роботи.

Кожний навчальний заклад визначає систему виховної роботи, яка спрямована на формування відповідного виховного простору та впливу на особистість, що сприятиме формуванню її ціннісних орієнтацій та духовних пріоритетів. Передовсім виховний простір має бути позбавлений недружнього інформаційного впливу на дітей і підлітків.

Прискорення процесів глобалізації та включення України у світові процеси надали актуальності питанню міжетнічних відносин, інформаційно-освітньої роботи з профілактики поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей та учнівської молоді. Необхідно активізувати правове виховання, підвищити рівень правової культури дітей, забезпечити системне вивчення та дотримання учнями прав та обов’язків, які передбачені пунктами Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України  від 27 серпня 2010 р. № 778  

 

Водночас, слід активізувати співпрацю педагогічних колективів з органами учнівського та батьківського самоврядування щодо формування в дітей та молоді активної життєвої позиції, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві.

Одним із пріоритетних напрямків виховання учнівської молоді є військово-патріотичне. З огляду на важливу проблему виховання в учнів любові до Батьківщини, рідного краю, поваги до старшого покоління, ветеранів Великої Вітчизняної війни, дітей війни.

Актуальним напрямком виховної роботи залишається формування в учнів навичок культури здоров’я, безпечної поведінки, уміння робити єдино правильний вибір на користь здорового способу життя, підвищення рівня їх інформованості з питань профілактики тютюнокуріння, алкоголізму, наркоманії, профілактики ВІЛ/СНІДу.

У центрі уваги класних керівників мають бути питання профілактики випадків фізичного й  психологічного насильства, образ, недбалого і жорстокого поводження з дітьми .

Слід  більше уваги приділяти питанням попередження торгівлі людьми, всіх форм експлуатації, включаючи сексуальні домагання, втягнення у злочинну діяльність, залучення до вживанню алкоголю, наркотичних засобів і психотропних речовин та до екстремістських релігійних психокультурних угрупувань і течій; використання дітей для створення та розповсюдження порнографічних матеріалів, примушення до проституції, жебрацтва, бродяжництва, втягнення в азартні ігри тощо.

Особливу увагу слід приділити питанням профілактичної роботи з подолання злочинності та правопорушень серед неповнолітніх. Доцільно розширити індивідуальні форми роботи з підлітками так званої "групи ризику", залучати їх до участі в позакласних та позашкільних заходах, підсилювати роль органів учнівського самоврядування у профілактичній роботі серед неповнолітніх.

Соціальне здоров’я учнів значною мірою залежить від того, як вони проводять вільний від навчання час. Відтак необхідно організувати цілісний освітній простір, який створив би умови для наповнення внутрішнього світу підлітка ціннісним змістом.

 

                                                         План

роботи  ради профілактики Великораковецької ЗОШ І-ІІІ ст.

 на 2012-2013 н.р.

 

п\п

 

 

Зміст роботи

Термін

виконання

Відповідальний

за виконання

1

1. Аналіз роботи ради профілактики правопорушень за 2011-2012 н.р.

2. Затвердження плану роботи на 2012-2013 н.р.

 

Вересень

Голова  ради

 

2

1. Виконання правил поведінки для учнів.

2. Інформація про відвідування окремих функціонально неспроможних сімей.

 

Листопад

 Заст. директора

Педагог-організатор

3

1.  Зустріч правоохоронних органів з батьками учнів групи "ризику".

2. Заслуховування на раді профілактики учнів, які прогулюють уроки (з їх батьками).

 

 

Січень

 

 

 

Голова ради

   4

1. Підсумкове засідання ради. Профілактична робота перед літніми канікулами

 2. Звіт класних керівників та наставників про індивідуальну роботу по запобіганню правопорушень.

 

 

 

Березень

Голова ради

План

роботи  ради  Великораковецької ЗОШ І-ІІІ ст.

 на 2012-2013 н.р.

 

п\п

 

 

Зміст роботи

Термін

виконання

Відповідальний

за виконання

1

1. Аналіз роботи ради школи за 2011-2012 н.р.

2. Затвердження плану роботи на 2012-2013 н.р.

3. Підготовка школи до роботи в осінньо-

     зимовий період.

Вересень

Голова  ради

 

2

1.  Про підготовку до святкування Новорічної ялинки.

 2. Шкідливі звички та їх вплив на організм підлітків

 

Листопад

 Заст. директора

Медсестра

3

 

Обдаровані діти: виявлення, навчання, розвиток.

  

 

 

Січень

 

 

 

 Заст. директора

   4

1.Про організацію навчальної практики та літнього відпочинку учнів.

2.Про роботу ради школи у 2012-2013 навчальному році.

 

 

Березень

Голова ради