Понеділок
21.07.2025
14:37
Форма входу
Категорії розділу
Статті [2]
Пошук
Наше опитування
Хто відвідав наш сайт?
Всього відповідей: 36
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Великораковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Головна » Статті » Статті

Аналіз

Аналіз сформованості читацьких інтересів та читацької активності учнів

Проблема залучення до читання, формування читацьких навичок, пріоритет читацьких інтересів, їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки, формування у дітей потреби в книзі - було і буде головною метою кожної бібліотеки, і шкільної зокрема.

Для вивчення читацьких інтересів учня бібліотекою використовуються різні методи аналізу: аналіз читацьких формулярів, щоденників читання; спостереження за читачами; опитування : бесіди, анкетування.

Дослідження читацької активності учнів різних вікових категорій має на меті встановити:

рівень читацьких інтересів та запитів популярність шкільної бібліотеки та її фонду місце читання в житті школяра

Проаналізувавши дані можна визначити основні тенденції:

1.  По-перше 70% від загальної кількості учнів є читачами шкільної (всього 369 ), що є
позитивним  показником  роботи   бібліотеки  та  педагогічного   колективу.   Щодня загальна відвідуваність становить 18 учнів, а загальна книговидача дорівнює 15-20 примірників в день.

2.             В усіх групах читачів превалює користування саме шкільною бібліотекою, але з віком
все  більше  учнів звертаються  до  фонду  сільської  бібліотеки,   що  є свідченням недостатнього комплектування шкільного книжкового фонду.

3.             Аналіз   читацьких   формулярів   дає   змогу   визначити   література,   якого   змісту користується найбільшим попитом, а також найактивніших читачів бібліотеки. Серед учнів початкових класів (1-4кл) найбільшу активність виявляють учні 2-х та 4-х класів. Найбільшою популярністю користуються казки та оповідання , рідше читають  вірші.

4.             Щодо учнів середньої вікової групи (5-9кл.) найактивнішими читачами є учні 5-х
класів, на абонементі в більшості випадків беруть книги з української та зарубіжної
літератури.

5.             Старша вікова група (10-11 кл.) : тут спостерігається майже однакове співвідношення
читацького попиту на книгу. Учні старших класів приходять в бібліотеку найчастіше
за  творами   шкільної   програми,   а  також  літератури  для   написання   рефератів, доповідей, творчих робіт.

Таким чином можна зробити висновки: читацька активність змінюється залежно від віку: найбільш активними читачами є молодші школярі ( майже 60% від загальної кількості відвідувань в день), рідше відвідують бібліотеку учні середніх класів ( всього 10%).

Категорія: Статті | Додав: pryymych (27.02.2013)
Переглядів: 1548 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: