Аналіз сформованості читацьких
інтересів та
читацької активності учнів
Проблема залучення до
читання, формування читацьких навичок, пріоритет читацьких інтересів, їх
вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки, формування у
дітей потреби в книзі - було і буде головною метою кожної бібліотеки, і
шкільної зокрема.
Для
вивчення читацьких інтересів учня бібліотекою використовуються різні методи аналізу: аналіз читацьких формулярів, щоденників читання;
спостереження за читачами; опитування : бесіди,
анкетування.
Дослідження читацької активності учнів різних вікових
категорій має на меті встановити:
рівень читацьких
інтересів та запитів популярність шкільної
бібліотеки та її фонду місце читання в житті школяра
Проаналізувавши дані можна
визначити основні тенденції:
1.
По-перше
70% від загальної кількості учнів є читачами шкільної (всього 369 ), що є
позитивним показником
роботи бібліотеки та педагогічного колективу.
Щодня загальна відвідуваність
становить 18 учнів, а загальна книговидача дорівнює 15-20 примірників в день.
2.
В усіх групах читачів
превалює користування саме шкільною бібліотекою, але з віком
все
більше учнів звертаються до
фонду сільської бібліотеки,
що є свідченням недостатнього комплектування шкільного книжкового
фонду.
3.
Аналіз читацьких
формулярів дає змогу
визначити література, якого
змісту користується найбільшим
попитом, а також найактивніших читачів бібліотеки. Серед учнів початкових класів (1-4кл) найбільшу
активність виявляють учні 2-х та 4-х класів. Найбільшою популярністю
користуються казки та оповідання , рідше читають вірші.
4.
Щодо
учнів середньої вікової групи (5-9кл.) найактивнішими читачами є учні 5-х
класів, на абонементі
в більшості випадків беруть книги з української та зарубіжної
літератури.
5.
Старша вікова група
(10-11 кл.) : тут спостерігається майже однакове співвідношення
читацького попиту на книгу. Учні старших
класів приходять в бібліотеку найчастіше
за
творами шкільної програми,
а також літератури
для написання рефератів, доповідей, творчих робіт.
Таким чином можна зробити висновки: читацька активність
змінюється залежно від віку: найбільш
активними читачами є молодші школярі ( майже 60% від загальної кількості відвідувань
в день), рідше відвідують бібліотеку учні середніх класів ( всього 10%).
|